ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Központi telefonszám:

(1)872-7593

1054 Budapest,

Podmaniczky Frigyes tér 6  
 

Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 09:00 - 17:00
Kedd: 09:00 - 17:00
Szerda: 09:00 - 18:00
Csütörtök: 09:00 - 17:00
Péntek: 09:00 - 16:00

Pénztári ebédidő: 12:20-13:00

kozteruletfelugyelet@belvaros-lipotvaros.hu
Telefon: (1) 872-7593


TELEFONKÖZPONTUNK MENÜTÉRKÉPÉT MEGTEKINTHETI IDE KATTINTVA


Főügyelet:
fougyelet@belvaros-lipotvaros.hu
Telefon: (1) 872-7593

Diszpécserszolgálat:
oszlopkezelo@belvaros-lipotvaros.hu
Telefon: (1) 872-7593

Parkolás-üzemeltetés:
parkolasellenorzes@belvaros-lipotvaros.hu
Telefon: (1) 872-7593

Fax: (1) 318 - 3460

Milyen módon lehet parkolójegyet vásárolni?

Parkolójegyet a jegykiadó automatáknál parkolókártyával vagy érmével (5-10-20-50-100-200 Ft), illetve - a mobil telefonos fizetési rendszerbe történt előzetes regisztráció után - mobil telefonon keresztül lehet váltani.

Van-e türelmi idő a jegyvásárlásra?

A jogszabály kizárólag a szabályosan megváltott és kihelyezett jegyek érvényességének lejárta után biztosít türelmi időt. Ha a jegyet egy óránál rövidebb időre váltották meg, akkor a türelmi idő öt perc, ha egy órára, vagy ennél hosszabb időre váltották meg akkor tizenöt perc. Nincs türelmi idő közvetlenül a várakozás megkezdése után. A gépkocsival történő megállás után haladéktalanul jegyet kell váltani, vagy elindítani a mobiltelefonos parkolást.

Pénzt szeretnék váltani a díjfizetés megkezdése előtt, van-e erre lehetőség?

Természetesen igen, de ezt nem a parkolás kezdetekor és nem a fizető övezetben kell megtenni! Tapasztalataink szerint a belvárosi üzletek nemigen szeretik a csak pénzváltás céljából érkező ügyfeleket, több helyen el is utasítják az ilyen kérést. A pénzváltás így elhúzódhat, ezalatt lehetséges, hogy pótdíjazzuk a gépjárművet, és ez a jogszabály alapján nem törölhető. Budapesten 1996-óta létezik a jegykiadó automatás díjfizetési rendszer, a kezdetektől fogva minden készülék parkolókártyát is elfogad, mely mentesít az aprópénz keresés nehézségei alól. A mobil telefonos díjfizetés szintén szükségtelenné teszi az aprópénz használatát. Aki mégis készpénzzel kíván fizetni, annak előre kell gondoskodnia a megfelelő érmékről.

Nem működik az automata, mit tegyek?

A készülék hibáját a kezelő panel bal felső sarkában lévő piros villogó LED jelzi. Ebben az esetben kérjük, váltsa meg parkolójegyét a legközelebbi automatánál. Az automaták hibáját a készülékeken feltüntetett számon be lehet jelenteni.

Nem fogadja el az automata az érmét, mit tegyek?

A pénzérmék a használat során szennyeződnek, bizonyos érmék elektrosztatikusan feltöltődnek, így megváltozhat olyan tulajdonságuk, amely alapján a berendezés az érméket felismeri. Célszerű a visszautasított, szennyezett érmét megtisztítani, megdörzsölni.

Nem tudok mobil telefonnal fizetni, mit tegyek?

 A választott szolgáltatónál kell érdeklődni a használat pontos jogi-, pénzügyi- és technikai kérdéseiről.

A sikertelen mobil telefonos díjfizetési kísérlet nem mentesít a parkolási díj megfizetésének kötelezettsége alól!

A mobil telefonos díjfizetési rendszer használatának részletes tájékoztatója a szolgáltatók honlapjain található.

Már regisztrált előfizető vagyok, mégsem tudok a mobil telefonommal parkolási díjat fizetni. Mit tegyek?

A mobil telefonos díjfizetési rendszer technikai üzemeltetését nem a parkolás üzemeltetők végzik, így az esetleges hibákat sem tudják elhárítani. Hibabejelentéssel illetve technikai tanácsadásért kérjük, vegye fel a kapcsolatot a mobil telefonos fizetést biztosító szolgáltatójával.

A sikertelen mobil telefonos díjfizetési kísérlet nem mentesít a parkolási díj megfizetésének kötelezettsége alól!

Mi az, hogy Ad-hoc mobil parkolás?

Mindhárom mobil szolgáltatónál lehetőség nyílik külön szerződés megkötése és előzetes díjfizetés nélkül igénybe venni a mobil telefonos parkolási díjfizetést. A szolgáltatás Mobil Vásárlás vagy Emelt díjas szolgáltatások igénybevételére alkalmas hitelkeret, mobilvásálási keret, vagy univerzális egyenleg felhasználásával vehető igénybe! Ha nem biztos benne, hogy megfelel ezen feltételeknek, érdeklődjön a mobil szolgáltatójánál! A szolgáltatás ELSŐ igénybevételekor a rendszámot SMS-ben regisztrálni kell a mobil szolgáltató rendszerében!

Részletek a mobil szolgáltatók honlapjain találhatók (Telenor, T-Mobile Vodafone)

Hogyan kaphatok számlát a befizetett parkolási díjakról?

A szolgáltatás igénybevételéről természetesen számlát is kiállítunk. Minden parkolási jegy alapján számlát adunk, amelyet készpénzzel vettek. Ehhez az automaták által kiadott eredeti parkolási jegyeket (akár többet is egyszerre) személyesen vagy postán az ügyfélszolgálathoz kell eljuttatni, ahol a számlát azonnal kiállítják és átadják illetve postázzák az ügyfeleknek. A készpénzzel vásárolt jegyen "KP" felirat olvasható.

FIGYELEM! A számlákat az APEH Adónemek Főosztálya álásfoglalása alapján csak az adott adóelszámolási időszakon belül lehet kiállítani, ezért visszamenőleg január 20-ig tudunk számlát adni az előző naptári évben váltott parkolójegyekről!

A parkolási díj elszámolásának egyszerűbb formája, ha parkoló kártyát vásárolnak. Ekkor ugyanis mind az ügyfélszolgálaton, mind pedig a szerződéses partnereknél a kártya megvételekor számlát kap a felhasználó. (Természetesen a kártyával vásárolt jegyek után már nem adunk ismételten számlát, hiszen a kártya vásárláskor ez már megtörtént.) A kártyával vásárolt jegyeken "CK" vagy vagy "IT" felirat olvasható.

A mobil telefonos díjfizetés esetében a számlázási információkat a szolgáltatóval kötött szerződés tartalmazza.

end faq